Vladimir Čeh

Biografija

„Pali se lako, ne gasi nikako“ - slogan koji je davno napisao možda je i autobiografski opis odnosa prema poslu kojim se (još uvek) bavi: „zapalio se“ početkom sedamdesetih, zamenio informativnu redakciju Radio Beograda za propagandnu i profesiji promocije ostao veran do današnjih dana, od redakcije EKO programa Radio Beograda, preko sopstvene Majstorske radionice za kreaciju komunikacija ČEH i funkcije kreativnog direktora i partnera u nekoliko oglasnih agencija, jedan od trojice osnivača i prvih direktora Portoroškog propagandnog festivala (danas „Golden drum“), autor kultne emisije Radio Beograda „1,2,202“, kreator i jedan od pokretača prvog komercijalnog muzičkog „Radija 101“, idejni tvorac i prvi glavni i odgovorni urednik radija za radio u kolima „Roadstar“, dugogodišnji predsednik Beogradskog ogranka IAA, član mnogih žirija, radne grupe za izradu prvog Zakona o oglašavanju, predsednik Suda časti UEPS, dobitnik priznanja Jugoslovenske Radio Televizije „Svaka ti čast“ za izuzetan i trajan doprinos razvoju ekonomske propagande na programima JRT, nagrade UEPS za životno delo, mnogih priznanja kao autor, član tima ili kreativni direktor - od lokalnih do nagrada i priznanja Holivudskog, Njujorškog i Portoroškog festivala, autor neprihvaćene kampanje „Da devedesetprva ne bude četrdesetprva“ i brojnih prihvaćenih kampanja i stručnih radova, uz osnivanje Instituta za istoriju oglašavanja i izložbi: „Od lovljenog do lovca“ (Tito na plakatu) u Rovinju i Beogradu, trilogije o Velikom ratu „Rat i plakat“ „Žena, rat i plakat“ i „Srbija, rat i plakat“ u Muzeju primenjene umetnosti, „Ko je Malvina Hoffman“ u 7 gradova u Srbiji, „Zajedno smo jači“ u Skupštini Srbije (povodom 100 godina od srpske zastave na Beloj kući) i, koliko juče, izložbe „Rat i humor“ u Narodnoj biblioteci u Beogradu. Za sad.

Predavanje:

Algoritam kreativnosti ili kreativnost algoritma

Kako smo za 45 godina prešli put od pojave da čovek imitira mašinu do pojave da mašina imitira čoveka?
Zašto mašina danas može da pobedi čoveka u šahu?
Zato što je prostor u kome deluje – ograničen. Definisan. Četvrtast.
Zato što ga omeđuju i veličina šahovskog polja i pravila kretanja.
Zato što kralj, čak ni privremeno, ne može da siđe sa table.
Zato što je broj kombinacija veliki, ali ne i neograničen.
Zato što mašina analizira brže, ali analizira samo - moguće.
A kreativnost?
Kreativnost povezuje nepovezivo.
Može li i hoće li nova, pametna, hladna tehnologija da zameni staru, dobru, emotivnu kreativnost?
Ja mislim da ne može i neće.
Objasniću – u petak, 15. novembra. Popodne.

SHARE: