Zlatko Maksimović: Webiz će vam pokazati u kom pravcu da idete, vaše je samo da zagrejete stolicu!

AUTOR:

Jelena Đorđević

OBJAVLJENO:

6. maj 2020.

Da li je tačno da si prve ideje za "Realno majice" dobio na Webizu?

Prvi Webiz se otprilike poklopio sa pokretanjem našeg prvog sajta. Mogu slobodno da kažem da je većina stvari koje su implementirane na sajt inspirisane predavanjima sa Webiz edukacije. Predavači su svoje dugogodišnje iskustvo nesebično delili, a za nekog ko je tek počinjao, kao ja, to je bilo od neprocenjive vrednosti. Hvatao bih beleške tokom predavanja, zapisivao savete, a nakon konferencije mesecima menjao sajt, odnos sa kupcima, kanale prodaje, itd. Svako unapređenje, ma koliko malo bilo, se direktno odražavalo na prodaju!


Šta ti je okolina rekla kada si im saopštio da ostavljaš siguran posao i ulaziš u preduzetništvo?

Većina mi je rekla da je rizik prevelik i da nisu sigurni da bi oni postupili isto da su na mom mestu. Mislim da se mišljenje u Srbiji nije mnogo promenilo i da je i dalje tako. Svi i dalje teže nekom “sigurnom” poslu, koji ima malo rizika, ali nema nikakvih nagrada. Malo mladih se odlučuje za preduzetničku priču, iako je tu sva zabava.


Zbog čega nikada ne propuštaš ni jednu Webiz edukaciju i konferenciju?

Organizatori Webiza se svake godine potrude da dovedu nove i zanimljive predavače koji su u vrhu svojih oblasti i od kojih može mnogo toga da se nauči. Webiz edukacije su poznate po odličnom networkingu koji se dešava između predavanja. Pa ukoliko vam kasnije trebaju smernice, znate kome da se obratite.


U igri je mnogo faktora, ali koja je ta jedna stvar koju bi izdvojio, a koja razlikuje uspešne online prodavnice od neuspešnih?

Konstantno unapređivanje svakog aspekta vaše online prodavnice. Koliko god ono malo bilo, bitno je da je vaša prodavnica, kao i vaše poslovanje, uvek u toku sa novim trendovima i tehnologijama. Da sumiram, stalno učenje i primena naučenih stvari na vašu prodavnicu vam omogućava konstantan napredak.


Koje su prednosti, a koje mane biznisa u kojima jedna osoba vodi čitavu priču - od proizvodnje, proizvodnih procesa do digitalnog marketinga?

Po mom mišljenju, jedna od najvećih prednosti je brzina reakcije na tržišne promene. Na primer. ukoliko se neka promocija pokazala dobro, ja odmah vidim porudžbine, u roku od nekoliko minuta povećavam budžet reklame i maksimalno koristim trenutak. Jedna od najvećih mana je nešto što mnogi smatraju za prednost, a to je samostalno odlučivanje. Kada je tim zadužen za neku odluku, uzima se u obzir svačije mišljenje, a rezultat je uvek umeren. Uglavnom bez velikih inovacija, ali i bez velikih greški. Subjektivnost je veoma opasna u marketingu i nekada vas skupo košta nepoznavanje trendova.


Otvorio si i digitalnu marketing agenciju. Za koje klijente si se specijalizovao i zbog čega?

Primetio sam da mnoge proizvodnje i dalje ne pokušavaju same da plasiraju svoje proizvode na tržište i da se i dalje oslanjaju na, po mom mišljenju, zastarele metode. Smatram da je tržiste u Srbiji spremno za još mnogo online shopova gde proizvođači direktno nude svoje proizvode. Bez nepotrebnih marži preprodavaca, problema sa snabdevanjem i ostalim problemima povezanim sa maloprodajama. Cilj mi je da što više proizvodnji izađe na tržište maloprodaje i da vide da direktna prodaja nije nešto čega treba da se boje.


Gde crpiš nova znanja koja su ti neophodna za razvoj biznisa?

Većinu naprednog znanja o digitalnom marketingu sam stekao od dve osobe na našoj marketing sceni: Ivan Bildi i Istok Pavlović (moram da dodam da sam obe osobe “otkrio” na Webiz edukaciji) gde su obojica održali predavanja.


Zbog čega bi zrenjaninskim preduzetnicima preporučio Webiz događaje?

Da se nadovežem na prethodno pitanje. Ja sam po struci grafički inženjer i dizajner, marketing me je uvek zanimao ali nisam imao osnovna znanja i nisam znao odakle da počnem. Na Webizu sam slušao Ivanovo i Istokovo predavanje nakon čega sam pohađao nekoliko njihovih kurseva gde sam naučio većinu stvari koje danas svakodnevno koristim. Webiz će vam otvoriti mnoga vrata i pokazati vam u kom pravcu da idete, vaše je samo da zagrejete stolicu.


Kako bi opisao trend online kupovine poslednjih godina u Srbiji?

Defitivno napredujemo. Većina online shopova u Srbiji ima osnovne funkcije i uglavnom vam je lakse da poručite direktno sa online shopa nego u prodavnici ili telefonom. Kada smo mi pokrenuli naš prvi shop situacija nije bila takva. Ni naš sajt nije bio za pohvalu. Sada je veliki broj firmi shvatio važnost online prodaje i ulaže veća sredstva u razvijanje istih. To je veoma bitno jer su online prodavnice u Srbiji veoma povezane. Ukoliko kupac ima loša iskustva u jednoj, neko ga prevari ili ne dobije to što je poručio, to negativno iskustvo se direktno odražava na svaku sledeću kupovinu. Čuo sam mnogo razočaranih kupaca, koji su posle loših iskustava prosto odustali od online kupovine. Teško im je objasniti da nisu svi isti i da ih zakon jasno i veoma dobro štiti od neprofesionalnih online shopova. Iz tog razloga je bitno da se podigne nivo poslovanja cele ecommerce zajednice u Srbiji.



SHARE:

AUTOR:

Jelena Đorđević

OBJAVLJENO:

6. maj 2020.