Remote work kao disciplina

AUTOR:

Milan Ivanović

OBJAVLJENO:

28. april 2020.

Zašto svi odmah pomisle na rad u gaćama kada se pomene remote work?
Šta je sve potrebno, da li se može upravljati timom kada smo svi remote u više vremenskih zona i zašto je to budućnost?
Remote work nije za svakoga, ali, jeste budućnost. Čak i ako se ne slažete sa ovim, mislim da bi bilo pametno da makar probate da razumete.

Promena okruženja i lokacije je jedan od glavnih benefita remote worka. Mislim da su ljudi produktivniji kada sami odrede okruženje, vreme i tempo kada će raditi, jer, nismo svi produktivni od devet do pet.

Samim tim što vam je posao dostupan svakog trenutka kada pokrenete svoj računar, ne zaboravite na balans između vremena koji ćete provesti radeći i vremena koje morate potrošiti na sebe.


Komunikacija i razumevanje pre svega

Ako vodite remote tim, poslednje što želite jeste da se vaš tim konstantno dokazuje da radi i da je produktivan; takođe, zaboravite na mikromenadžment; ovo je posebno bitno ako u timu imate roditelje ili kolege koje često putuju ili menjaju lokacije. Svako ima svoje rutine i različite periode dana kada može da “odradi neki posao”.
Čest razloga nerazumevanja remote worka jesu pogrešno postavljena očekivanja. Postavite komunikaciju unutar tima ili kompanije tako da nema hitnih stvari; nema hitnih odgovora na mail ili ne daj Bože “hitno-hitno-hitno” zahteva. Postoji samo redosled stvari koje moraju da se odrade i postoje rokovi do kada to mora da se isporuči. Ako je sve prioritet, onda ništa nije prioritet.

Ako ste se odlučili ili vam je “zapalo” da vodite remote tim, onda probajte da upoznate svoj tim pre svega. Pokušajte da upoznate koje su njihove obaveze u toku dana kako biste tačno mogli da postavite očekivanja. Sastanak jednom mesečno putem video poziva može da uradi čuda.

Takođe, imajte na umu da iznenadne stvari su uvek moguće i da pravila asinhrone komunikacije samo mogu da pomognu ako se ispravno koriste.


Transparentnost i procesi na svakom koraku

Remote work doprinosi većoj produktivnosti - čvrsto verujem u ovo. Verujem da kada zaposleni diktira svoj tempo i period dana u kome će raditi to dovodi do boosta produktivnosti.

Postarajte se da svako iz vašeg tima ima podjednake pristupe informacijama bitne za izvođenje nekog posla. Bilo to da su pristupni parametri za neku platformu, ili kompletan brief nekog projekta, transparentnost u komunikaciji je ključ.

Sa transparentnom komunikacijom, procesima i rokovima, imate sve što je potrebno da vaš tim uspešno predje taj čuveni “finish line”.

Samo kratka digresija, ako vam zafali rad iz kancelarije, drugari iz “Kids Creative Agency” su se pobrinuli da nadomeste i to - posetite ovaj link i “uživajte” :)


Osećaj usamljenosti i kako ga izbeći?

Remote work može dovesti i do osećaja usamljenosti. Jedan od načina kako to da sprečite jeste svakodnevna dokumentacija dešavanja unutar vaše zajednice, firme, kompanije, nazovite to kako god hoćete.

Pod dokumentacijom podrazumevam i najkraći update vaših zaposlenih o možda nekom zanimljivom projektu koji tek dolazi, ili je možda neki kolega postao roditelj; bitno je samo da se komunikacija održava redovno.

“All hands” sastanci jednom mesečno drže vaše zaposlene uključene i baš na tim sastancima, probajte da uključite sve, čak i one najtiše iz “zadnjih redova”. Meni je pomoglo oko tranzicije na remote work to što sastanke započinjemo kratkim chit-chat partijama, čisto dok se svi ne okupe i dok ne počnemo sa agendom sastanka.

Svi koristimo Slack, tako? Ako već niste, napravite par kanala koji će poslužiti kao tzv. “watercooler”, toliko puta sam video da tu ulogu ima #random kanal.

Nesumnjivo je da će ova iznenadna tranzicija sa kancelarijskog na remote work promeniti način na koji mnoge kompanije posluju. Pričamo o tome na jesen na Webizu uživo, a do tada, izvolite jedan od kvalitetnijih članaka na temu remote worka.


Vidimo se na Webizu i ne zaboravite da pravite pauze!


SHARE:

AUTOR:

Milan Ivanović

OBJAVLJENO:

28. april 2020.