Odložili smo Webiz, ali - šta sada?

AUTOR:

Vladimir Kovač

OBJAVLJENO:

1. april 2020.

Nakon osam godina, sedam realizovanih konferencija, šesnaest edukacija i tri networking night-a, usled situacije sa širenjem epidemije korona virusa, po prvi put bili smo prinuđeni da obuzdamo naš entuzijazam i odložimo jedan Webiz događaj.
Ne bilo koji, već Webiz u Zrenjaninu.
Onaj Webiz odakle je sve krenulo.

Odluku o pomeranju Webiz-a na jesen (15. - 18. oktobar) objavili smo 12. marta. Odluka je zapravo doneta dan-dva ranije, ali smo pokušali da razmišljamo racionalno u tom trenutku, da postupimo u skladu sa poslovnom etikom kojom se vodimo i koliko-toliko ispoštujemo pravila kriznog komuniciranja. Prvo smo obavestili sve partnere o našoj odluci. Sa dobrim delom predavača smo već uveliko bili na vezi. Naravno, morali smo prvo da proverimo sa hotelom Vojvodina u Zrenjaninu koje nam opcije stoje na raspolaganju za druge termine, tako da su oni faktički prvi saznali za našu odluku.



Moram priznati da sam se plašio odgovora partnerskih kompanija i sponzora, ali kako se ispostavilo, nije bilo razloga za to. Iako smo svi zajedno u ovoj situaciji gde celokupna privreda trpi, naišli smo na veliko razumevanje partnera i ljudi sa kojima komuniciramo ispred sponzorskih kompanija. Preko 95% njih je izrazilo razumevanje i podršku, uz uveravanja da će biti sa nama i u novom terminu.
Jedan odgovor je bio prilično umeren, ali zaista ne mogu zameriti, duboko sam uveren da ćemo svi zajedno imati potrebu da se vidimo i družimo na događajima kada sve ovo prođe, te da ćemo pored sebe imati sve one partnere sa kojima godinama unazad sarađujemo.

Tih dana sam shvatio da je naš način negovanja dugoročnih partnerskih odnosa koji počivaju na iskrenoj komunikaciji, drugarskom odnosu i pre svega deljenju istih i sličnih vrednosti zaista jedini ispravan u poslu kojim se mi bavimo. Do sada nam je potvrda bila to što sa nekim kompanijama sarađujemo već sedam, osam godina, ali kada smo u trenutku jedne ovakve globalne neizvesnosti dobili toliku podršku i razumevanje, zaista smo bili ganuti.

Možda niste znali, ali situacija u 2020. godini i pre početka krize sa korona virusom nije bila sjajna kada je u pitanju industrija organizovanja događaja. Barem za nas.
Za osam godina koliko smo u ovoj priči, nikada nije bilo teže - iz nama nepoznatog razloga. Planirali smo osmu Webiz konferenciju po redu, četvrtu po redu E-Commerce edukaciju. Nikada više interesovanja publike.

Po našem mišljenju, nikada jači program, ideje su samo sevale za predavanja. Kreativno Dobro Jutro je pretilo da preuzme dobar deo publike je su pozvani učesnici bili zaista genijalni, imali smo dogovoren live podcast sa najvećim podcast zvezdama Srbije i regiona, osmislili smo novi blok predavanja – We Talk Biz, priče o poslovnim uspesima...
Uprkos svemu tome išlo je teško, u nekim trenucima smo bili očajni. Prvi put za osam godina sam bio prinuđen da neke od partnerskih kompanija molim da revidiraju svoje odluke o podršci konferencije jer neizvesnosti nikada nije bilo više.
Uprkos svim tim nedaćama mi smo svi bili nasmejani i jedva smo čekali taj prvi vikend u aprilu. Znali smo da nas osmu godinu zaredom čeka nedelju dana nespavanja, stresa i sigurno određene međusobne netrpeljivosti, ali smo mi to jedva čekali.
Pitate se zašto?
Pa jednostavno je, mi volimo Webiz.

E, onda je došla Korona.
Prvo zabrana organizovanja skupova u zatvorenom, onda vanredno stanje i na kraju ograničenje kretanja. Za nas koji smo tokom cele godine u organizaciji nekog od Webiz događaja, ova situacija je totalno neprirodna.

Nekoliko dana od proglašenja vanrednog stanja i zabrane kretanja, počeli su da niču raznorazni webinari, online edukacije i kursevi....Svi su se odjednom preselili online, pogotovo na društvene mreže... Mi smo danima razmišljali, razne opcije su nam se vrtele u glavi, ali onda smo shvatili da ljudi najviše vole Webiz upravo zbog tog "uživo" momenta – networkinga i atmosfere čija se energija ne može jednostavno preseliti online. I ne želimo sada na silu da pokušavamo nešto, radije ćemo sačekati kraj ove krize i našim posetiocima ponuditi ono čega će verovatno svi biti željni – događaja i networkinga!

Ono što smatramo da bi trebalo da radimo u ovim vremenima jeste da pokušamo da vam ponudimo drugi aspekt Webiz-a, a to su kvalitetne ideje, razmišljanja i priče ljudi, kompanija i organizacija koje su na neki način trebale da budu deo ovogodišnjeg Webiz-a u Zrenjaninu.
Takođe, delili bismo sa vama i stvari koje su se nama svidele, i smatramo da ih treba pogledati/pročitati.

U narednom periodu, na stranicama Webiz bloga, delićemo sa vama prevashodno autorske tekstove ljudi za koje smo planirali da budu predavači na Webiz-u, tekstove ljudi koji su nekada predavali na nekom od naših događaja, kao i korisne informacije za koje smatramo da mogu da vam pomognu ili olakšaju život i rad u ovim okolnostima. Veliki broj ljudi se odazvao ovoj našoj ideji i zaista su voljni da se potrude, te verujemo da ćemo imati dosta kvalitetnog štiva za čitanje da vam ponudimo.

Takođe, pokušaćemo zajedno sa našim prijateljima i partnerima da predvidimo šta nas sve to očekuje kada se situacija normalizuje. Koliko će nam se životi promenuti (a sigurno da hoće), kako ćemo poslovati, kako će se neke industrije promeniti usled ove krize.
Jednom nedeljno ćemo sa vama deliti ove tekstove uz naš izbor preporuka koje smo pročitali ili koje su nam poslali naši prijatelji, a osim na mrežama, ove informaicje ćemo sa vama deliti i putem našeg newsletter-a.

Ono što bih ja za početak podelio sa vama moje opažanje, i verujem da će se mnogi od vas složiti sa mnom. Naime, svih ovih godina, kroz sve Webiz događaje, pa i nakon što smo ih profilisali i kada su postali tematski drugačiji, za njih postoji jedan zajednički imenitelj, a to je
D I G I T A L.
Osam godina se trudimo da edukujemo publiku kako digitalne tehnologije mogu da olakšaju i poboljšaju poslovanje, te kako informaciono-komunikacione tehnologije pružaju velike mogućnosti za mlade kada je u pitanju razvoj karijere, zaposlenje i profesionalni razvoj.
Nakon okončanja krize oko pandemije korona virusa ceo svet će znatno više biti digitalizovan. I oni koji su se do sada opirali inovacijama i digitalnim tehnologijama će ih oberučke prihvatiti, a sve u želji da opstanu i održe svoje poslove i kompanije. Faktički nalazimo se u periodu prinudne digitalne transformacije, i to je jedna od pozitivnih stvari ove krize.


Upravo nam digitalne tehnologije u ovim trenucima pomažu da koliko-toliko opstanemo (u poslovnom smislu): zaposleni u kompanijama rade od kuće koristeći raznorazne digitalne servise kako bi komunicirali sa kolegama i klijentima (Zoom, Slack, Skype, Microsoft Teams, Hangouts, Viber..), servisi za dostavu i restorani uvode beskontaktne dostave i aplikacije, e-commerce doživljava svoj nagli rast, sve je više online kurseva i obuka...

Pričao sam nedavno sa jednim fenomenalnim čovekom (biće jedan od autora tekstova u narednom periodu), i rekao mi je da će mnogi od nas kada se sve ovo završi reći da je ova kriza nešto najbolje što im se desilo u poslovnom smislu, jer će u vanrednim okolnostima spoznati neke nove aspekte poslovanja i doći do nekih novih ideja koje će im promeniti način na koji su do sada funkcionisali.
Mnogima od nas je i kriza iz 2008. godine u lošem pamćenju. Ja lično sam zbog posledica te krize u toku 2010. godine dva puta ostao bez posla. I tada sam shvatio da moram da menjam nešto iz korena. To je bio trenutak kada sam ja prigrlio digital koji mi je doneo fenomenalnih devet godina, novih iskustava, poznanstava i rezultata. Sada smo ponovo na jednoj takvoj prekretnici, i po mom mišljenju potrebno je samo da otvorimo naše umove, da ne dozvolimo da nas obuzmu strahovi i da pustimo mozak da razmišlja. Dobrih ideja će uvek biti, a ako je išta narod na ovim prostorima naučio, to je da iz najtežih situacija iz sebe izvlači ono najbolje.

Družimo se na blogu Webiz sajta, newsletter-u i naravno na društvenim mrežama. Budite slobodni da nam predlažete i sugerišete teme i autore za naše tekstove.
Budite nam dobro i zdravo, a mi ćemo naravno pored svih ovih aktivnosti razmišljati i o događajima koje ćemo za vas organizovati kada prođe ova situacija.

Vlada Kovač


SHARE:

AUTOR:

Vladimir Kovač

OBJAVLJENO:

1. april 2020.